Selasa, 2 Ogos 2011

bInGkAr rOtI (mY mUm reSiPi)

wahhhhh..... 
akhirnyer aku bejaya masak 
KEK BINGKAR ROTI 
menjadi ar.. 

aku rasa nak share cara membuat nyer 
oklah tak nak cakap banyak2 
aku nak tulis resepi nyer 


BAHAN-BAHAN NYER 
3 Biji Telur Ayam 
( tak kira la gred apa pun tp aku pakai gred A)
roti batang 1 bungkus 
2 senduk planta
2 senduk gula 
2 senduk tepung 
1/2 ting susu cair 
1 sudu teh essen vanilla
pewarna kegemaran  


CARA MEMBUAT
~ Masukkan roti batang yg telah dipotong sama saiz ke dalam air 
panas, apa bila dah kembang boleh lah di tos dari air tersebut 
~ pukul planta bersama telur sehingga kembang, masukkan tepung, 
essen vanilla & pewarna kegemaran
~ Masukkan roti batang tadi dan gaul sebati, ha .... baru la masukkan susu cair & gaul lagi 
~ Bila dah siap boleh masukkan dalam acuan dan bakar..... 

** petua mamy 
 kalo tak nak  kek bingkar tadi melekat kat acuan, 
     sapu planta kat dalam acuan tu tpi mmg betul .. tak melekat.... kikikiki

aku nak tunjuk kek bingkar yg telah aku wat... 
menjadi tau... thanks mamy... 
sori la bukan nak suh korang telan air liur posa nie tau
tapi nak sedap lagi simpan dalam pt sejuk 
sedap... nyum2x... 
sebenar nyer aku sendiri lagi lah terliur
& dapat hidu bau nyer yg sedap.. 
aduh......

lembut je kat dalam kek nie

sedap... ranggup diluar lembut didalam 




aku just nak share..... (@__@) 
selamat mencuba kat korang yg sudi mencuba.. 
XoXo...



Tiada ulasan:

Catat Ulasan